پورمختار:تیم مذاکره‌کننده ایرانی از مذاکرات قزاقستان دست پر برگشت

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

پورمختار:تیم مذاکره‌کننده ایرانی از مذاکرات قزاقستان دست پر برگشت

 

محمد علی پورمختار در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، درباره دستاوردهای مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ در آلماتی قزاقستان، گفت: مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ بسیار مثبت و سازنده بود و زمینه برای رسیدن به خواسته ایران که همان حق غنی‌سازی اورانیوم بوده، فراهم شد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه غرب از ابتدا نمی‌خواست ایران فرایند غنی‌سازی اورانیوم را در اختیار داشته باشد، افزود: توضیحات تیم مذاکره‌کننده ایران در آلماتی قزاقستان نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران از این مذاکرات با دست پر برگشته است.

وی با یادآوری اینکه غرب قبل از مذاکرات آلماتی سناریوهای مختلفی را برای خود پیش‌بینی کرده بود، تصریح کرد: پیروزی ایران در مذاکرات اخیر نشان می‌دهد که گروه ۱+۵ در مقابل مطالبات مشروع هسته‌ای ایران در حالت تغییر رویکرد قرار گرفته است.

پورمختار با تاکید بر اینکه ۱+۵ باید حق غنی‌سازی را برای ایران به رسمیت بشناسد، یادآور شد: باید منتظر بمانیم تا در ادامه مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۵ شاهد پیشرفت‌هایی در این مسیر باشیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به نشست‌ فنی هسته‌ای بین کارشناسان ایران و گروه ۱+۵ در اواخر اسفند ماه، تاکید کرد: ‌جمهوری اسلامی ایران در طول برنامه هسته‌ای خود همواره این پیشنهاد را مطرح کرده که نگاه غرب به برنامه هسته‌ای ایران، نگاهی فنی باشد اما غرب در این زمینه به صورت سیاسی عمل کرد و بر مبنای تحلیل‌های غیر واقعی خود تصمیم گرفته است.

رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس، با بیان اینکه تشکیل تیم کارشناسی فنی می‌تواند مسیر مذاکرات را به سمت درستی هدایت ‌کند، توضیح داد: تشکیل تیم کارشناسی و فنی اگر فارغ از مسائل سیاسی، نگاه واقع بینانه‌ به فعالیت‌های هسته‌ای ایران داشته باشد به طور یقین گروه ۱+۵ را قانع می‌کند که غنی‌سازی اورانیوم از سوی ایران حرکتی صلح آمیز بوده و جز‌ء حقوق مسلم هسته‌ای هر کشوری است که معاهده NPTرا امضا کرده است.

در حالی مذاکرات ایران و ۱+۵ در هشتم اسفند در آلماتی قزاقستان پایان یافت که دور بعدی این گفتگوها به فروردین ماه موکول شد./


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  دو شنبه 14 اسفند 1391برچسب:,ساعت 19:35  توسط محمد گلزار